chilisims

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese - 10 februari 2012 16:30

haha, jag hittade den här på 9GAG x'D  

Av Therese - 8 februari 2012 17:45

generation 6. längre kommer jag inte... i nästan varje familj jag har spelat extra länge på har det tagit stopp vid generation 6... 

även i sims 2 så orka ja inte spela längre än till generation 6, men i sims 3 har det snarare vart så att spelet har börjat bugga något jävligt då... en gång försvann min familj helt och hållet :s 

så svaret är alltså generation 6, men jag jobbar "flitigt" (inte egentligen xD) på att komma till generation 10 någon gång :)

Av Therese - 8 februari 2012 17:30

Hej på er! :D nu är jag tillbaka igen! ;)

det har vart ganska fullt upp och jag har inte direkt haft lust med att spela sims, men idag, eftersom jag har vart hemma och sjukat mig, så har jag passat på :)

mina kära hundar släpade hem lite skrot så att mina simmar kunde göra en diamanthund av det :) jag ställde den innanför entrén bredvid skelettgubben (om det nu är någon som minns den ;))

medan Phoenix, Putty och Rubber var ute och letade reda på mer föremål så kom brevbärarn, och eftersom Phoenix ALLTID brukar jaga honom stod han kvar i typ 5 simstimmar... kanske han vänta på att Phoenix skulle komma? :O

värst vad hundarna släpar hem grejjer? nog är det här det tråkigaste hittills i alla fall...

en sak kan jag ju säga, att varje gång jag ser diamanthunden sitta i entrén tror jag att det är en levande simshund xD sen när jag zoomar in ser jag att det bara är diamanthunden

sedan växte lille Anthony upp C:

   

och 1 timme senare var det skolbal = Anthony hann bara bli tonåring innan han skulle iväg på bal xD han blonderade sig btw, och även om det kanske inte syns på den där bilden, ser hans bror mycket bättre ut än honom :) så ni vet ;)

Jag gjorde om hans rum medan han var på balen C: det blev inte alls så speciellt, ärligt talat lite tråkigt... jag tror bestämt att jag borde börja ladda ner lite saker...


medan de var på skolbalen btw så kom det upp en massa pop-up rutor, bland annat (det som är skrivet i blått är min åsikt):

"Will bjöd ut skolans populäraste kille, men han gick skrattandes därifrån!"   vadfan... populäraste KILLEN? säg inte att min son är bög D:

"Å nej! Anthony såg någon annan som hade likadan smoking!"   har ni gått och blivit tjejer helt plötsligt eller? jag är ingen könsdiskriminerare, men sånt borde väl endå inte killar bry sig SÅ mycket om? xD

 "Kära nån... Anthony fick just syn på en treögd lama! Hjälp!"    HAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAH x''''''D

 

som ni ser på första bilden blev Anthony balens kung :) lite besviken blev jag ju eftersom jag hade hoppats att Will, arvingen, skulle bli det, men nehe...

Söta lilla Bounty kom och spökade :'3

HAHA OMG! Tabby fick ett "uppdrag" om att hon kunde ta en gravsten till forskningsanläggningen och återuppliva någon som nyligen dött! Såklart tog hon Bounty, så nu har jag ett levande spöke i familjen :D min Bounty är tillbaka, fast i spökform <3

jag använde slut på Bountys livspoäng och köpte en lyxig djursäng... den ser mera utomjordisk ut och verkligen inte bekväm... Nåja... är den lyxig så är den...       

Ovido - Quiz & Flashcards